lørdag 22. november 2008

Bisarr mat

haha, slo på tv'en her om dagen, og switcha over til Travel Channel. Der var det et program kalt "Bizzarre Food". Må si jeg begynte å le da jeg så at temaet på programmet den dagen var Norsk mat, i hovedsak lutfisk. En stor gjeng nordmenn hadde samlet seg et sted i Minnesota, der de hadde på seg bunad og spiste norsk mat, mens en amerikansk reporter hadde fått æren av å være med. Der fikk han smake lutfisk, pultost og andre norske greier. Overaskende nok, så likte han ikke noen av delene.

Nå har det begynt å bli kaldt her også. Den første snøen har kommet, og er vi heldige så kommer det enda mer. Og det betyr Snødag :D Da får vi fri fra skolen, fordi de ikke risikerer at skolebussene skal kræsje og folk blir skada og dør og sånn. Så det er bare å håpe på mer snø nå. Selvom Thanksgiving break starter neste onsdag, så hadde det ikke vært skadelig med en ekstra fridag i tillegg ; )

Marcy har også begynt med julepynten nå. 2 jultrær lyser opp hagen, og nå er hu i gang med alt inne i huset. Trodde det var litt tidlig jeg, men det er det tydeligvis ikke, for vi er ikke de eneste. Folk har puttet alle mulige juleting ute i hagene, og julemusikk er ikke til å ungå på radioen.
Så her venter de ikke til siste minutt ihvertfall : )

Igår fikk jeg vite at områdekoordinatoren min har skaffa meg NBA billetter (gratis!) den 30. November. Kamp mellom Detroit Pistons og Portland Trail Blazers. Da reiser jeg til Detroit sammen med koordinatoren sin mann og barnebarn (totalt ukjente) for å se på Pro Basketball. Det skal bli ålreit vet jeg. Folk her synes det er uretferdig at jeg har vært her i 4 måneder og sett en College am. fotball kamp, en NFL kamp og snart en NBA kamp, når de har bodd her i 17 år, og ikke har sett noe av det. haha. Gaver ass.

ellers er det egentlig ikke så mye å si. Ha en fin dag.

Over og ut





5 kommentarer:

Marie sa...

Haha. Overrasker meg ikke at amerikanerne er tidlig ute med jula! Artig å lese bloggen din, Mats : D

vickypedia sa...

haha urettferdig. skal spørre min kjære familie om de vil være så søte og greie å ta meg med på en prooo basketball kamp også. dang mats!

Raaandom sa...

Fridag er chill kan jeg tenke meg!

Bra blogg :)

Peder Sortehaug sa...

fytti rakkern, jeg vil på NBA kamp jeg også!!!

Ersta'n sa...

haha, var nokså fett det ja ; ) Men NFL kamp var fetere